Klubben

Svenska Posavski Gonic klubben är en ideell förening som ska sprida information om hundrasen, dess användningsområde samt ordna aktiviteter för posavskiägare och övriga intresserade.

Klubben ska arbeta för en långsiktig utvecklingen av rasen i Sverige och främja ändamålsenlig avel av mentalt sunda, jaktliga och exteriört fullgoda Posavski Gonics.

Det finns idag ca 60 medlemmar i föreningen varav flera har mer än en hund. I klubbens regi anordnas aktiviteter som hägnträning, träffar, deltagande i utställningar och att delta med flera hundekipage i större vildsvinsjakter.

Posavski på er jakt

Drevjakt eller eftersök

Vill ni pröva på drevjakt med Posavski gonic? Vi ställer upp med hundar till vildsvinsjakter eller för eftersök vid skyddsjakter i spannmålen eller vaktjakt. Vi har hundekipage över hela Sverige men främst i södra och mellersta Sverige där tillgången på vildsvin finns.
Ni är välkomna att kontakta oss så ska vi förse er med hundar.

Klicka här för att maila oss.
Genomförande av drevjakt

Efter kontakt och genomgång av vad era önskemål är sätter vi ihop en grupp hundförare med hundar som är lämplig för den kommande jakten.

På plats presenterar vi hundarna och hundförarna för jaktlaget och berättar hur våra hundar fungerar, vad man behöver tänka på vid drevjakt som placering av skyttar och vad man behöver tänka på för hundarnas och hundförarnas säkerhet.

På stora jakter med många ekipage brukar hundförarna delas ut till olika grupper. Vi jagar med en hund per hundförare och släpper inte så att hundarna är för nära så vi riskerar två hundar på ett djur. Vanligt är att vi går in med ett ekipage först och när den hunden tagit upp och drevet gått iväg släpper man nästa på samma ställe då de ofta finns vildsvin kvar.

Styrelsen

Vald styrelse 2023

Ordförande, Mattias Wide, ordforande@spgk.se

Sekreterare, David Wistrand, sekreterare@spgk.se

Kassör, David Wistrand, kassor@spgk.se

Ledamot, Elin Säljgård, avelsansvarig@spgk.se

Ledamot, Simeon Sjöberg, simeon@spgk.se

Ledamot, Anders Frid, anders@spgk.se

Adjungerad, Marcus Olsson, marcus@spgk.se

Personuppgiftspolicy

Personuppgiftspolicy (GDPR) för Svenska Posavski Gonic klubben

Personuppgiftsansvarig
Ansvarig för behandling av personuppgifter är Svenska Posavski Gonic klubben, organisationsnummer 802474-5500.

Ändamål med behandlingen och laglig grund
Svenska Posavski Gonic klubben behandlar alla personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Från och med 25 maj 2018 behandlas personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Svenska Posavski Gonic klubben hämtar i första hand in uppgifter direkt från dig. De uppgifter vi behöver för att administrera ditt medlemskap är ditt namn, personnummer, postadress och e-postadress. Om du inte uppgett ditt personnummer till oss kommer vi att söka efter det i syfte att ha ett uppdaterat adressregister för våra utskick.

’Svenska Posavski Gonic klubben behandlar dina personuppgifter för att kunna tillhandahålla medlemskapet till dig. Innehållet i medlemskapet framgår av spgk.se Medlemskapet kan bl.a. innehålla erbjudanden från våra samarbetspartners.

Om du lämnar dina personuppgifter till oss samtycker du till att Svenska Posavski Gonic klubben behandlar dessa.

Överföring av uppgifter
Inga medlemsuppgifter säljs vidare till andra organisationer eller företag, däremot kan de användas av våra samarbetspartners för marknadsföringsändamål om vi bedömer att erbjudandet kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst tacka nej till erbjudande från våra samarbetspartners.

Personuppgifterna tillhörande medlemmar under 18 år används enbart för hantering av medlemskapet och kommer inte lämnas ut till tredje part.

Personuppgifter överförs inte till land utanför EU/EES.

Lagring av uppgifter
Dina personuppgifter lagras i vårt medlemsregister som endast styrelsemedlemmarna har tillgång till. Dina personuppgifter kommer att sparas så länge ditt medlemskap är aktivt och därefter i upp till två år för att kunna skicka ut påminnelser om medlemskapet i föreningen.

Dina rättigheter som registrerad
När Svenska Posavski Gonic klubben behandlar dina personuppgifter har du vissa rättigheter:

• Rätt att begära rättelse av eventuellt felaktiga uppgifter.
  • Rätt att begära att bli raderad. En sådan begäran innebär också att ditt medlemskap avslutas.
  • Rätt att begära begränsning av dina personuppgifter, exempelvis under tiden det utreds om vissa uppgifter är felaktiga.
  • Rätt att en gång per år begära ett utdrag över de personuppgifter förbundet behandlar om dig.

En sådan begäran ska vara personligt undertecknad och insändas skriftligen till:
Svenska Posavski Gonic klubben
Ärlestigen 2
703 48 Örebro

Om du har frågor som rör dina personuppgifter är du välkommen att kontakta Svenska Posavski Gonic klubben genom att maila styrelsen.

Tycker du att Svenska Posavski Gonic klubben hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du anmäla det till Datainspektionen.

Denna informationstext uppdaterades senast den 2 aug 2018 och kan komma att ändras. Ändringar publiceras här på vår hemsida.

Svenska Posavski Gonic klubben samarbetar med följande:

Netshirt.se inriktar sig på kläder med eget tryck.

Netshirt är vår samarbetspartner på föreningskläder. För att köpa produkter med SPGK logga besök https://netshirt.se/foreningsklader/spgk

Tänk att kunna stödja på ett nätköp man ändå skall göra!

Vi på Sponsorhuset har som ambition att hjälpa er att tjäna pengar till föreningen, laget, skolklassen eller välgörenhetsorganisationen på enklast möjliga sätt.

Rulla till toppen